Lidl отвори врати в Троян – 50-ия град, в който веригата стъпва

Ефектът Lidl от дейността на компанията в града възлиза на 890 000 лв. годишно

Днес отвори врати най-новият магазин на Lidl – в гр. Троян. Това е 107-ят магазин на компанията в страната, а Троян е 50-ият град, в който веригата стъпва.

„Когато в неголям град като Троян влиза световна верига, трябва много да се внимава за баланса между местния бизнес и интереса на потребителите. Но в този случай ние сме убедени, че откриването на Lidl в нашия град е добра възможност, защото вярваме, че ще се създаде здравословна конкуренция и стандарт за качество на конкурентни цени“, сподели при откриването на магазина г-жа Донка Михайлова, кмет на град Троян.

„Поводът днес е много специален, защото това е 50-ти град, в който откриваме магазин. На първо място благодарим на Община Троян и институциите в града за оказаното съдействие и подкрепа през целия период до момента. С всеки нов обект и нов град, в който отваряме врати, правим качествените продукти на оптимални цени още по-масово достъпни за хората. В допълнение на това всеки наш магазин допринася и за развитието на икономиката в града и региона. Само за Троян приносът от нашата дейност по прогнозни данни ще бъде 890 хил. лв. годишно. И това не са просто числа, а работни места, приходи за фирми и хора, по-голямо търсене на местния пазар и цялостно развитие на града и общността. Това е Ефектът Lidl“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

За първи път социално-икономическа оценка на своята дейност Лидл България направи миналата година, по повод своята 10-та годишнина в страната. Съвкупният ефект върху икономиката на България или Ефектът Lidl, който изчисли Института за пазарна икономика (ИПИ), възлиза на 1,12 млрд. лв. само за 2019 г.

Въодушевени от този резултат, Лидл България възложи на ИПИ да направи оценка и на прогнозния ефект от дейността на Lidl само в един град – Троян. Според прогнозната оценка на експертите Ефектът Lidl в Троян се очаква да достига 890 хил. лв. на годишна база. В това число се включват т.нар. преки ефекти или директно извършените разходи на компанията към местния бизнес и за възнаграждения на служителите – около 550 хил. лв. годишно. Тези разходи създават непреки ефекти – местният бизнес формира допълнително търсене на суровини, материали, оборудване, услуги и работни места, а чрез своите заплати служителите създават потребление на храни, дрехи, обзавеждане, комуникации, развлечения – отново в Троян.

Магазинът на Lidl в града е с търговска площ от 1 100 кв.м, а паркингът предлага 120 паркоместа. Той се отличава с модерна визия, широко вътрешно пространство за повече удобство при пазаруване и висока енергийна ефективност. С откриването на новия магазин, гражданите и гостите на Троян ще могат да се възползват от богат асортимент от стоки с оптимално съотношение качество-цена, както и от висококачествени продукти от български производители. Така могат да пестят време и средства и да намират всичко необходимо за трапезата и домакинството на едно място, в сигурна и безопасна среда.

Pin It on Pinterest