Лагер бирата е най-предпочитана сред българите

90% от българските потребители избират светлото пиво

Светлата бира тип „лагер“ е любима на около 90% от българските потребители, което се дължи на нейния лек, приятен и утоляващ жаждата вкус. Тя е предпочитана напитка през летните месеци, както самостоятелно, така и в комбинация с храна. Подобна е тенденцията и в Европа, където лагер бирата има почти тривековни производствени традиции. През последните години сред страните в Европейския съюз, България обичайно заема 10-то или 11-то място по консумация на бира на глава от населението от средно 75 литра на година. Според експертите у нас има потенциал за развитие и ръст в категорията, предимно по отношение на безалкохолните и нискоалкохолни бири*, както и тези от премиалния клас марки.

Класическият вкус, селектираните съставки и автентичната рецепта са в основата на качествената лагер бира. Светлата лагер бира най-добре се съчетава с различни леки семпли ястия – салати, пица и паста, така че вкусовите характеристики на ястието да не доминират над тези на светлото пиво.

С две престижни награди бяха отличени марките Шуменско Светло и Шуменско Тъмно в категория „лагер бира“ на тазгодишния конкурс Monde Selection, организиран от Международния институт по качество в Брюксел. Наградите са още едно признание за качествата на Шуменско, която през годините е печелила множество отличия от различни национални и международни конкурси.

Шуменско Тъмно бе наградена от експертите със златно отличие заради своя отличителен вкус, плътно тяло и балансирана горчивина с нотки на препечен малц и карамел.

В категория светъл лагер, Шуменско Светло получи сребърна награда. Тя бе присъдена заради добре балансирания вкус на бирата и нейната приятна горчивина, благодарение на съчетанието на два сорта хмел.

Шуменско Светло е една от най-легендарните лагер бири в България, чиято история датира от 1882 година. През годините тя неведнъж е променяла продуктовия си облик, но вкусът й остава неизменен и до днес.

Това лято Шуменско представя нова визуална идентичност и комуникационна стратегия под наслов „Легендарен вкус“. Именно вкусовите усещания и перфектната комбинация на съставките на пивото са в основата на новата концепция. Редица фактори влияят върху възприятието ни за бирата – от сервирането й, през подходящото съчетание с храна, поводът за консумация или музикалната атмосфера. Бирата може да се възприема по много и различни начини, но за да бъде усещането наистина незабравимо, е важно всеки детайл да бъде перфектен в съчетание с уникален вкус и безкомпромисно качество.

Pin It on Pinterest