Консумацията на бутилирана вода на глава от населението в България през 2019 нараства до 96 литра

Резултатите отразяват нарастващите глобални тенденции за здравословна хидратация, но страната ни все още изостава спрямо други пазари на Балканите

Пазарът на бутилирана вода в България нараства с 5,1% в обем през 2019 г. според AC Nielsen България. Данни на Девин ЕАД от агенции за проучвания изчисляват обема на пазара до общо над 660 милиона литра.  

„Наблюдаваме непрестанен ръст в консумацията на бутилирана вода на глава от населението. През 2019 тя достига средно близо 96 литра. Увеличението е част от продължаваща тенденция българските потребители по-често да избират натурална бутилирана вода вместо алтернативи, сред които и безалкохолните напитки. През 2010 г. консумацията беше средно под 63 литра на човек, което прави общо увеличение от 52% за период от почти 10 години. Въпреки това, България изостава от останалите пазари в региона по отношение на консумацията на бутилирана вода – например в Гърция тя достига 135 литра на глава от населението за миналата година, а в Румъния – 111 литра на глава от населението“, каза Томас Кренбауер, главен изпълнителен директор на Девин ЕАД.

През 2019 г. Девин ЕАД отчита отлични резултати на силно конкурентен и динамичен пазар. Компанията устойчиво поддържа пазарното си лидерство вече повече от десетилетие и продължава да бъде основният двигател на цялата категория като въвежда най-добрите световни практики и оперира по най-високите международни стандарти. Производството на компанията нараства с 5,6% в брой бутилки в сравнение с 2018 г. Инвестицията в завода в град Девин за миналата година достига 6,6 милиона лева. Приходите на марките на компанията постигат отлични резултати – минерална, изворна и газирана вода с марката DEVIN общо нарастват със средно 9%, а трапезна вода Divna бележи ръст от 7%. През 2019 г. компанията пусна на пазара иновация – нова опаковка минерална и изворна вода от 1 литър за добра хидратация на потребителите, когато са на път или в движение. Изцяло подкрепена с дигитална комуникация и активации, лансирането на новата опаковка среща силно положителна обратна връзка от страна на потребители и постига 55% увеличение спрямо първоначално заложените продажбени цели.

Pin It on Pinterest