Kaufland бе домакин на първата среща на Асоциацията на собствениците на електромобили в България

Като отговорна към околната среда компания Kaufland стимулира електромобилността, като поддържа инфраструктурна мрежа от напълно безплатни електрозарядни станции, достъпни за всички на територията на редица от паркингите си в цялата страна

Kaufland бе домакин на първата среща на Асоциацията на собствениците на електромобили в България (АСЕБ), която се състоя на паркинга на търговската верига в Стара Загора. Асоциацията подбра локацията за най-големия събор на електомобили в България неслучайно. Това е един от градовете, в които търговската верига дава възможност на всеки притежател на електромобил да зареди напълно безплатно своето икономично возило на изградената за целта бързозарядна електрическа станция на паркинга на компанията.

„Противно на всеобщата представа, с електромобил може да се обиколи цяла България. Твърдя го от опит. Миналата година заедно с цялото ми семейство го направихме, като разчитахме на изградената от Kaufland инфраструктура от електрозарядни станции в различни градове на страната“, заяви популярният актьор Александър Сано, който е също и съучредител на АСЕБ.

Kaufland поддържа инфраструктурна мрежа от напълно безплатни бързозарядни електрически станции, достъпни за всички на територията на редица от паркингите си в цялата страна. Това е част от визията на компанията за модерна и зелена градска среда с мисъл за околната среда.

По-добра и по-разширена инфраструктура за употреба на електромобили у нас е и една от основните цели, които АСЕБ си поставя, наред със стандартизиране на процедурите за изграждане на обществени електрозарядни станции в градската среда.

„Това са едни от най-устойчивите и насърчителни мерки, които ще стимулират електромобилността у нас. Електромобилите са все още новост за българската действителност – под 1% са, но осъзнатостта, че това е по-ефективното и екологично бъдеще на транспорта нараства. Да намалим замърсяването на въздуха е един от най-важните приоритети, които трябва да си поставяме като граждани и като общество. Щастливи сме, че големи и утвърдени компании като Kaufland споделят същата дългосрочна визия“, допълва Александър Сано.

Kaufland въвежда тази „зелена“ практика като част от дългосрочната си програма за енергийна ефективност. Чрез своите бързозарядни електрически станции компанията  цели както да щади околната среда, така и да улесни своите клиенти, като предостави на собствениците на енергийно ефективни автомобили комфорта да зареждат автомобила си, докато пазаруват. Станциите могат да зареждат по два електроавтомобила едновременно.

До момента Kaufland България е инвестирала над 470 000 лева в изграждането на зарядни станции. В допълнение компанията инвестира и в закупуването на електроавтомобили за своя автопарк.


Освен зарядни станции за електрически автомобили, търговската верига инсталира в София и първата в България специализирана зарядна станция за велосипеди, мотопеди и тротинетки.

Pin It on Pinterest