Kaufland България се включва с казус към участниците в хакатона „Бъдещето на храната“ на Panda Labs

Компанията ще провокира участниците в младежката програма за иновации на WWF да мислят по темата за предотвратяване на хранителните отпадъци

80-те участника са подбрани от 170 отборни и индивидуални кандидатури. Основните герои в програмата са младежи на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството. Те ще работят в отбори между 3 и 5 души по методологията „дизайн мислене“, която насърчава генерирането на нестандартни и алтернативни решения.

И този хакатон, както и първият, който бе на тема „Бъдещето на отпадъците“,  ще предложи на младежите звездно участие на лектори от света на науката и бизнес средите. Заедно те ще разгледат темата „Бъдещето на храната“ с фокус върху устойчивото и щадящо околната среда производство, намаляването на хранителни отпадъци, здравословното хранене и др.

Kaufland България ще представи настоящата ситуация и предизвикателствата при управлението на хранителните отпадъци в търговския сектор. Други лектори в програмата са екологично Сдружение „За Земята“; Център за приложни изследвания и иновации в природните науки (CASI) с идеи за създаване на иновации в сферата на храните; Институт по криобиология и хранителни технологии, които ще издадат тайни от менюто на астронавтите; български стартъп компании за производство на храна от насекоми, а също и за намаляване на хранителните отпадъци чрез мобилно приложение.

Представянето на идеите на младежите по предварително поставени предизвикателни теми за бъдещето на храната ще е в последния ден от хакатона – 18 април. Отборите победители, предложили най-впечатляващите и иновативни решения, ще получат възможността да отидат на Мастърклас, където да доразвият идеята си за продукт или услуга с бизнес план и подкрепа от ментори. Най-добрата идея ще получи шанса да се превърне в успешен стартъп и ще бъде подкрепена с първоначално финансиране в размер на 10 000 лв. за създаване на прототип.

В края на април ще стартира и платформата за кандидатстване за следващия семестър, „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.

Фокусът на Kaufland България върху включените от WWF теми в програмата Panda Labs не е от днес. В контекста на направление „Родина“ компанията  развива партньорски отношения с български производители, работи активно с местните общности в различни дарителски инициативи и чрез доброволчество на служителите си. В контекста на направление „Хранене“ компанията цели да насочи вниманието към активния начин на живот и да стимулира навици за устойчиво потребление сред клиентите. А в направление „Природа“ Kaufland  работи със силен фокус върху енергийната ефективност на своята дейност и ограничаване на пластмасата за еднократна употреба.

Повече информация за подкрепата на Kaufland България към програмата Panda Labs на WWF можете да намерите тук и тук. Следете и социалните мрежи на Kaufland България и WWF за актуални новини.

Pin It on Pinterest