COVID-19 стимулира ръста на безкешовите плащания в България

56% от българските потребители са готови да заменят парите в брой с безкешови методи за плащане в следващите месеци 

София, 4 май 2020 г. – Ново проучване на Paysafe, водеща глобална платформа за дигитални плащания с над 1200 служители в София, дава информация за промяната в нагласите на потребителите към платежните решения по време на COVID-19. Притесненията за здравето се очаква да окажат сериозно влияние върху предпочитанията им в близко бъдеще.

Данните от изследването сочат, че близо 50% от българските потребители обмислят значително съкращаване на сумите в брой за лично ползване в следващите месеци, заради притеснения от пренасяне на вирусни инфекции. Към момента потребителите в България се нареждат на второ място сред държавите, обект на проучването (САЩ, България, Австрия, Италия, Канада и Великобритания) по отношение на притежанието на пари в брой във всеки един момент. 56% от запитаните са готови да преминат основно към безкешови плащания, като основна причина за това посочват COVID-19; 78% от респондентите споделят, че за последния месец са извършвали такива.

Настоящата ситуация с COVID-19 и очакваните последици оказват влияние и върху нагласите на потребителите към онлайн пазаруването. Изследването разкрива следните любопитни нагласи:

  • 46% от потребителите отчитат, че в резултат на COVID-19 очакват по същото време следващата година обемът на онлайн покупките им значително да се повиши, най-вече заради удобството;  
  • 77% от респондентите пазаруват онлайн;
  • Само 21% от респондентите в България са твърдо убедени, че парите в брой са най-безопасният метод на разплащане по време на криза;
  • Абонаментите за различни предплатени продукти, услуги и апликации (напр. регулярна доставка на храна, вестници и списания, апликации като Netflix и Spotify и пр.) все още не са твърде разпространени у нас въпреки нарастващата им популярност в световен мащаб – 45% от респондентите нямат нито един абонамент, 19% – един, а едва 17% – два. 

 „Изправени сме пред глобално предизвикателство, което очакваме да окаже влияние върху различни аспекти от живота ни, включително и към предпочитанията ни към методите на плащане. В България почти три четвърти от потребителите все още избират плащанията в брой спрямо безкешовите методи. В същото време обаче се забелязва увеличение на дела на тези потребители, които предпочитат дигиталните портфейли и платежните карти – особено сега в ситуация на социална дистанция.“, сподели Мирослав Божилов, генерален директор на Paysafe за България. 

Сигурността на личните данни при безкешовите плащания остава тема с приоритетно значение за потребителите в страната. За 42% от българите защитата от измами е водеща, последвана от сигурност на данните им (37%). В същото време обаче, изборът на дигитален метод за плащане зависи от най-много от цената на услугата за 39% от потребителите в България. 

Резултатите са част от ежегодното проучването на Paysafe Изгубени в трансакциите (Lost in transaction), извършено в колаборация с водещата компания за пазарни проучвания Sapio Research. То се провежда онлайн сред 8,000 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, България, Германия, Италия и Австрия. Броят на респондентите за страната ни е малко над 1000, а периодът – април 2020 г. 

Повече информация по държави можете да откриете и тук: https://bit.ly/2z77fl7 

Pin It on Pinterest