„Ариана“ остава лидер на бирения пазар у нас

Най-продаваната марка бира на българския пазар от 2009 г. насам е „Ариана“. В края на ноември продажбите й надминаха 1 000 000 хектолитра и показват растеж от 11% спрямо м.г. Това съобщи  изпълнителният директор на „Загорка“ АД Рууд ван ден Ейнден (на снимката) на иницииран от компанията за журналисти бирен салон.

„Ариана“ е лидер в сегмента на лагерното пиво с 21,2% пазарен дял към днешна дата; в сегмента на тъмните пива – с „Ариана тъмно“ от 2008 г., и в категорията на новите за пазара бирени миксове – с „Ариана Радлер“ от тази година.
През 2000 г. компанията достига такива обеми за първи път, а сега ги реализира само за една марка от портфолиото си – „Ариана“, коментираха от дружеството.
Към октомври т.г. „Загорка“ е лидер в канали модерна търговия и Хорека и остава лидер в Западна и Южна България с пазарен дял в приходи – 35,7% и пазарен дял по обем продажби – 32,7% (по данни на AC Nielsen)
Растежът на компанията идва от доброто представяне на стратегическите марки „Загорка“, „Ариана“ и „ Хайнекен“
Големите инвестиции на компанията са за нова етикетираща машина,в система за транспорт на малц,нова филтрираща линия и „зелен“ склад. Предстоят подобрения в пивоварната – нов пълначен блок за стъклени бутилки и оптимизиране на логистичните процеси.
„Амбиция ни е да бъдем „зелен“ пивовар и затова сме реализирали редица инициативи, каза Нина Владимирова, мениджър корпоративни връзки и правни въпроси. В резултат през 2010 г. „Загорка“ АД е генерирала с 10% по-малко емисии в сравнение с 2009-а, а м. г. в сравнение с 2005-а за 1 хектолитър бира сме изразходвали 32% по-малко топлинна енергия, 27% по-малко вода и 12% по-малко електричество. В офисите сме използвали 50% по-малко вода и 19% по-малко електричество“, поясни тя. Въведени са „зелени“ охладителни системи, които изразходват 35-40% по-малко електричество,първата „зелена“ инсталация за наливна бира, която изразходва 75 % по –малко електричество и др.
Икономическият принос на „Загорка“ към региона се изразява в платени 23 млн. лв. акциз, 18,2 млн. лв. ДДС, 1,8 млн. лв. данък печалба, 1,6 млн. лв. осигуровки за сметка на работодателя. Към община Стара Загора се плащат 48 хил.лв. данък недвижими имоти и 52,4 хил. лв. такса битови отпадъци. „Загорка“ се гордее и с дарителската си програма, която миналата година бе 100 хил. лв. за околна среда, образование и здраве, а тази – на 82,3 хил. лв. за опазване на водите, рециклиране и енергийна ефективност.

Публикувано от: novinata.bg