FB-event-cover-Global_Datathon_2018-reg-ends-1024x576

Глобално състезание, организирано в България обедини експерти от 11 страни в решаване на бизнес казуси в сферата на науката за данните

Между 28-ти и 30-ти септември, 2018, Data Science Society организира втория глобален онлайн Datathon – състезание за анализ на данни с помощта на машинно самообучение (Machine Learning). Събитието се проведе не само online, но и на живо – в Софийски университет “Св. Климент Охридски”, както и в IT столицата на Индия – Манипал. В рамките на 48 часа с над 140 участници от 11 страни на няколко континента експериментираха с данни, достъпни само вътрешно във водещи компании, допитвайки се до 30 световно признати ментори и експерти от Австрия, Индия, Португалия, Малайзия, България, Германия, Хърватска и Катар.

Казусите бяха от областта на IoT, FinTech, Retail и предоставени от водещи компании.  (Telenor, Ontotext, Air-Sofia и Denkstatt (спонсориран от Telelink), Kaufland, и NSI) .

За разработването на решения по казусите бяха използвани облачни услуги от Data Science Society – Data Cloud, а през цялото време на Data маратона, участниците взаимодействаха и виртуално чрез дигиталната платформа на Data Science Society която общността разработва от три години, за да даде възможност на учени от целия свят да работят заедно, да обменят знания и да подобряват уменията с в сферата на науката за данните.

Двадесет и шест екипа бяха предадоха 22 уникални решения, от които журито определи 6 най-интересни за финала. Финалът между 6-те екипа, от които 4 с международно участие, беше проследен на живо онлайн от зрители в различни точки по света.

Победител стана отборът “CADS cradle” от Малайзия. Те спечелиха журито с работата си по казуса на Kaufland. Целият анализ на английски език може да прочетете на платформата на състезанието.

На второ място бе класиран българският отбор “Midas”, който само за 48 часа разработи много добро решение за казуса за замърсяването на София. Наградата на публиката отиде при Telenerds които впечатлиха участници и жури с интересния си подход по задачата на Air Sofia, Denkstatt – Telenor.

Data ентусиасти и експерти разшириха контактите си в сферата на Data Science и  имаха възможност да сформират и работят в екипи с колеги не само от България, но и от други страни, което полага основата и за бъдеща работа по предстоящи проекти в областта. Една трета от участниците нямаха сформиран екип преди началото на надпреварата и бяха служебно разпределени в екип с помощта на алгоритъм, отчитащ уменията и интересите им. На мястото на събитието – Стопанския факултет на СУ, цареше отборен дух и участниците искрено се забавляваха.

Организаторът на събитието, Data Science Society, е доброволческа общност от експерти в обработкатa, моделирането и анализа на данни, които за последните 4 години популяризират сферата Data Science. Целта на общността е да насърчи иновацията и предприемачеството във всички сфери на работата с данни чрез множество инициативи. Сред тях са Workshop-и, дългосрочни проекти с практическа насоченост към разработването на Machine Learning модели и участия в международни конференции.

Всичко това не би било възможно без подкрепата на нашите спонсори Receipt Bank, WorldQuant, Telelink и A Data Pro.

И разбира се нашите партньори от Telenor, Ontotext, Kaufland, Denkstatt, NSI, Air Sofia.info, We Are Developers, DSC, Algebra University, Sofia University, Manipal Pro Learn, Manipal Academy of Higher Education,  Telerik Academy, Campus X, Data Science Conference 4.0, Dev.bg, The Center of Applied Data Science, SoftUni, United Partners, Puzl Coworking, Move.bg, 365 Data Science, Atomic и SAP.

 

Публикувано от: novinata.bg