изтеглен файл

Милка Христова: Решението трамвай №6 да се замени с тролей е бързо и евтино, но грешно

Решението на СОС да замени линията на трамвай №6 с тролей.

    „Противопоставят ли се гражданите от „Лозенец” на гражданите от „Скобелев” с това решение?”, попита водещата Деница Гацинска. Милка Христова отговори, че премахването на трамвая и заместването му с тролей не е добро и не решава проблемите на нито една от двете групи граждани. Тя обясни, че гражданите, които живеят на „Скобелев”, от 8 години са подложени на изключително високи нива на вибрации и шум и с основание негодуват. Живущите в „Лозенец” от няколко години са лишени от нормален транспорт поради спирането на трамвай №6 и също недоволстват. С гласуваното от СОС решение, с което трамваите по „Скобелев” се отместват с 3,6 метра от съществуващото трасе, не се решава проблема със шума и вибрациите. „Тезата, че съществуват технически решения, не издържа, тъй като, ако те съществуваха, защо досега не са били приложени и тероризирахме гражданите?”, попита заместник-председателят на СОС.

    Милка Христова заяви, че с премахването на трамвая жителите на „Лозенец” губят един сигурен, гарантиран транспорт, който има самостоятелно трасе, утвърден е през годините, притежава изградена инфраструктура. Не е убедително и твърдението, че заместването на трамвай №6 с тролей, който да се движи до „Манастирски ливади”, решава проблемите на по-широк кръг граждани. Тя изрази мнение, че нищо не пречи трамваят да се движи до стадион „Спартак”, както е в момента, и оттам да се изгради тролейна линия до „Манастирски ливади”. „Мен ме притеснява, че се избра най-евтиното и според вносителите най-бързо решение. Но практиката показва, че евтиното и бързо не винаги е правилно, особено когато става дума за транспортен въпрос, който засяга гражданите за дълъг период от време!”, категорична бе Милка Христова.

   Заместник-председателят на СОС обясни, че според мотивите на управляващите запазването на трамвая, тъй като трябва да се изгради пробив към „Витоша”, в който трамваи №1 и №7 да влязат в тунел и да завият на дясно, а трамваят да продължи по бул. „Арсеналски” по съществуващото трасе, ще струва 20 милиона и ще продължи повече от година и половина. Алтернативният вариант, който беше гласуван, с премахването на трамвая и изграждането на трасе за тролей, ще струва на софиянци 7 милиона и ще продължи 6 месеца. На въпрос на Милка Христова колко имота се засягат в евентуална отчуждителна процедура, се оказва, че става дума само за два магазина в подлеза. „Изграждането на метрото не бива да става за сметка на унищожаването на утвърден транспорт, какъвто е трамвайният. Няма уважаващ себе си град, който да унищожава своите трамваи, които са доказано екологичен и достатъчно надежден транспорт. Трамваят има собствено трасе, той е независим от останалите участници в движението. За съжаление тролеят е един от многото на уличното платно и той страда от задръстванията по същия начин, по който страда всеки един софиянец в личния си автомобил. Така че, ако искаме да направим нашия транспорт надежден и привлекателен, хайде този път да изберем трудното, но вярно решение, а не бързото, евтиното и икономичното!”, завърши Милка Христова разговора си с Деница Гацинска в предаването „Какво работят за София софийските избраници?“ в ефира на Радио К2 

Публикувано от: novinata.bg