изтеглен файл (3)

Ангел Попов: Правителството прави всичко възможно в защита на българските превозвачи

Действията на българското правителство в защита на нашите превозвачи.

     Ангел Попов заяви, че тези дни той и колегите му са получили упреци, че не защитават интересите на българските превозвачи, но това категорично не е вярно. Той обясни, че пакет „Мобилност” е бил публикуван на 31-ви май миналата година и още същия ден нашата страна е изразила своето несъгласие с голяма част от текстовете. На 5 юли МС и излязъл с решение, внесено в ЕС, с което се противопоставяме и защитаваме българските превозвачи. Започнала е изключително сериозна дейност с помощна на браншовите организации. Проведена е среща с нашите представители в ЕП, след което всички български евродепутати са излезли с декларация в подкрепа на българските превозвачи. Заместник-министърът разказа също така, че в рамките на два месеца са били проведени две много сериозни срещи на високо ниво, включително с представители на ЕК в България. На тези срещи са присъствали представители на всички браншови организации, които представляват международния транспорт. „Имайте предвид, че това, което правим от началото на поставянето на автомобилния пакет, не сме променили по никакъв начин нашата защита към международните превозвачи!”, категоричен беше Ангел Попов.

   Ангел Попов цитира изявление на френския министър на транспорта от миналата събота, в което се казва, че „пакетът за мобилност е неприемлив в сегашния си вид, защото улеснява икономическия и социален дъмпинг от фирмите за шосеен транспорт от Централна и Източна Европа и създава нелоялна конкуренция”. Този цитат е от Франспрес. Това означава, че страната ни е поставила такива условия, които удовлетворяват нашите превозвачи, а не тези от големите западноевропейски държави.

   Ангел Попов беше категоричен, че няма случай, в който Бойко Борисов или Ивайло Московски да са се срещали с техни колеги от други страни и да не се е коментирал пакет „Мобилност”. Той продължи, че на 11-ти октомври миналата година Ивайло Московски е докладвал в Комисията по транспорт в Народното събрание за българските приоритети по време на председателството в транаспортния сектор и депутатите са били запознати с това, че МТИТС стои твърдо зад превозваческия бизнес.

   Заместник-министърът на транспорта обясни, че всички бълграски фирми, които оперират на европейския пазар, заплащат абсолютно равностойно на българските шофьори както получават френските и немските водачи. Ако не беше така, просто българските шофьори щяха да се преместят да работят във фирми от Западна Европа. Дори българските шофьори получават малко повече, защото фирмите им плащат и по време на престоите през събота и неделя, тъй като според българското законодателство по това време те са в командировка.

Параметрите в пакет „Мобилност“, които са неприемливи за българската страна. 

     Ангел Попов беше категоричен, че изискването шофьорите да се прибират по родните си места на всеки няколко седмици ограничава правото на българския работник да се придвижва свободно в рамките на ЕС. Това е в противоречие с принципа на пропорционалност и води до нарушение на основните права и свободи на гражданите в Европа.

   Що се отнася до казуса с преспиването на шофьорите в хотел, заместник-министърът обясни, че водачите имат право да спят в камиона, ако е на охраняем паркинг и има всички удобства. Той продължи, че оставянето на камиона заключен на неохраняеми места е изключително опасно, защото в Европа се движат групи мигранти и част от тях правят опити да влязат в безпризорно оставени автомобили. Има и друг проблем – застрахователите не изплащат обезщетение, ако не е била осигурена охрана.

   Ангел Попов обясни, че в момента българските оператори работя с най-високия екологичен клас автомобили, осигуряващи всички удобства на шофьора – спане, климатизация, отопление и т.н. Шофьорът има изключително голям обем да постави лични вещи. „На кого е нужно това, защо трябва да плащаш по 100 000 лева за автомобил, когато ти не можеш да го използваш?”, попита заместник-министърът.

Какви са шансовете да защитим позицията си? 

   „Какви са надеждите да победим в тази грандиозна битка? И кои държави са сигурни, че ще ни подкрепят, защото според евродепутата Петък Курумбашев 200 гласа ни разделят от закона „Макрон” и той ще спечели при гласуване в Брюксел?”, попита водещата Клара Маринова. Ангел Попов отговори, че в момента събираме подкрепа, нещата обаче са сложни. Той обясни, че например Чехия и Полша имат обща граница с Германия и за техните шофьори би било много по-лесно да се приберат, за разлика от нашите, които са в много по-неблагоприятна ситуация. „Ние сме против това нашите шофьори да бъдат ограничени да се приберат когато някой друг пожелае. Той може да ходи където си иска, как можеш да кажеш на един човек – ти си длъжен да се прибереш след 3 седмици в къщи! Ами той може да не иска да се прибере! Бъдете сигурни, че имаме шансове! Разберете, това, което прави българското правителство и особено това, което прави г-н Борисов, никой друг не го е правил и по никакъв начин за нито една секунда ние не сме предали нашите превозвачи, мога да докажа с много документи, че това е така!“, завърши Ангел Попов разговора си с Клара Маринова в ефира на „Радио К2”

Публикувано от: novinata.bg