100264

Мариус Донкин: Това, което даваш, е твое завинаги, онова, което запазваш, е изгубено завинаги

Какво постигна Донкин като директор на Народния театър досега?

Беновска посрещна за пръв път в студиото на „Беновска пита“ Мариус Донкин и му подари здрава, червена, българска ябълка с пожеланието развитието на Народния театър да продължи. Тя му подари и книгата с интервюто ѝ с Ахмед Доган от 1992 година, преиздадена през 2016 година. Донкин от своя страна подари на предаването книгата „Художниците на Народния театъра“. Беновска благодари за подаръка и попита Донкин какво е най-важното нещо, което е успял да постигне в близо двете години, от както е на поста директор на Народния театър. Тя продължи с това, че госта ѝ се е заел с „мисия невъзможна“ да връща актьори в театъра, но въпреки това успява да връща много режисьори и да привлича чуждестранни също, опитва се да изведе театъра извън България и иска да направя асоциация на театрите на Западните БалканиДонкин каза, че чрез думите на Беновска успява да оцени работата си и си спомня как преди 28 години се е явил с много свои колеги на кастинг при Беновска, но той е успял да спечели и заедно са направили клипа „45 години – времето е наше“. Водещата отбеляза, че гласът на Донкин произнася думите „времето е наше“ и именно това е гласът, с който хората са се събуждали, и който ги е окрилявал, а тя е имала честа да избере кой да бъде човекът-глас, макар и на крехка възраст. Директорът на Народния театър каза, че е станал свидетел на разговор в студиото преди него, който не разбира. Той сподели, че усеща как в обществото ни се налага тенденцията да се разделяме и противопоставяме един на друг и това показва невъзможността да разберем смисъла от единството. „Какво правим с тази абревиатура на Народно събрание, която е и основна характеристика на Европредседателството? Това се мъча и аз да направя в нашия театър.“ каза Донкин.

Политиката и Донкин – преди и сега; Успехите на Народния театър; Моноспектакълтъ „Мистър Ибрахим и цветята на Корана“

Беновска припомни, че директора на Народния театър почти е станал политик в миналото и има сериозна политическа ориентация и го попита защо е „дал назад“. Донкин отговори, че никога не е възприемал дейността си като политика, а като социална работа – „Аз работих за един човек, тъй като мислех, че той може да бъде „бащата“, да бъдеобединителя на тази нация, на този народ, говоря за Негово Величество и това беше основният човек“. Беновска попита госта си какво го е разочаровало. Донкин сподели, че и тогава е съществувал същият проблем и се е отдръпнал от политиката, когато Царят е дошъл на власт и е започнал да изпълнява различни функции. „Много беше странно за всички, които казваха – сега е времето да влезеш в Народното събрание – аз казах не, няма да вляза, моето място е другаде“ припомни директорът на Народния театър. Беновска каза, че той е в „народното събрание на народа – Народният театър“ и сподели радостта си от това, че се наблюдава връщане към театъра. Донкин каза, че театърът миналата година е постигнал изключителни резултати – 586 изиграни спектакъла за една година, подчерта той. Водещата попита колко са обичайните годишни представления. Гостът ѝ каза, че цифрата е доста по-малка и използва момента да благодари на колегите си за всеотдайната им работа и подчерта, че всичко това не би било възможно без тях, общността и заедността, която се наблюдава в театъра сега. Беновска каза, че много би искала да види отново на сцената събеседника си и сподели, че според нея е грешка това, че от както е на поста директор е спрял да играе, но се радва, че той ще се върне на сцената с моноспектакъла „Мистър Ибрахим и цветята на Корана“, защото на този спектакъл е водила децата си като малки, а сега като големи те сами проявяват желание отново да го гледат. Донкин каза, че много се радва, но и съжалява, че този спектакъл продължава да съществува толкова много години. Беновска го прекъсна и каза, че спектакълът продължава да е актуален. Донкин отбеляза, че именно заради това съжалява. Водещата попита госта си каква е ролята му като директор – хем творец, но и администратор. Директорът на Народния театър отговори, че се стреми да се занимава повече с творческата и художническата част, а останалата работа делегира на други хора, които се занимават с техниката и администрацията, но ги контролира. Той отбеляза, че първата година е успял да доведе българските режисьори, които са си изградили име извън България с идеята да добавят различност в динамиката, дисциплината и начина на мислене на колегите от Народния театър. Водещата помоли госта си да каже своя любима реплика или част от предстоящия му спектакъл на г-н Ибрахим. „Това, което даваш, е твое завинаги, онова, което запазваш, е изгубено завинаги“ цитира Донкин.

Как да върнем обществото към театъра?

Беновска обеща, че ще покани колегата си отново и му се извини, че са го ощетили „заради СДС“. Донкин я прекъсна и каза, че „винаги е било така с културата“. Беновска не се съгласи и предложи да направят съвместна рубрика по радиото и телевизията и да представят постановките. Директорът на Народния театър каза, че той е имал точно такава идея и двамата си стиснаха ръцете и иска заедно да подкрепят инициативата „Театър пред театър“, която започва на 30-ти юни. „Трябва да променим себе си, трябва да променим взаимоотношенията си, за да няма подобни разговори, за да можем да вървим заедно и да подобрим живота си. Да вървим заедно, за да научим себе си, защото духовността е движение, да научим себе си да се държим с хората така, както искаме те да се държат с нас“ завърши Донкин.

Беновска благодари за участието на своя колега Мариус Донкин в седмичното обзорно политическо предаване „Беновска пита“ по „Канал 3“ и „Радио К2“

Публикувано от: novinata.bg